Kärlek på hemmaplan

I måndags samlades ca 11 000 entusiastiska fans i en tom sporthall i Malmö för att bevittna sin ungdoms hjältar på hemmaplan. Platsen för spektaklet var Malmö Arena. Målet: Depeche Mode. Och där, mitt ibland alla synthare, gubbmagar och övervintrade nördar - jag!
Sedan barnsben har jag varit löjligt förtjust i denna numera legendariska synth-trio, och att få se dem live var därför en dröm som i måndags gick i uppfyllelse. Men som alla vet har just legendariska band en förmåga att vara något ojämna i sina uppträdande, och emellanåt så även dessa herrar. Jag vet inte om det är alla år av osunt leverne och oräkneliga ovationer från fansen, som gör det svårt för banden att prestera på max vid varje konsert. Eller så är det helt enkelt så att de har tröttnat på att spela samma jävla låtar om och om igen i 30-års tid.
Hur det än är så var detta inte en av dem kvällarna. I måndags var killarna i Depeche taggade till tänderna. Och det märktes – nya hits blandade med gamla klassiker revs av enligt en precis lagom intensiv disposition. Och aldrig kändes det tråkigt eller segt i den nybyggda Arenan. Publiken fick precis det de ville – en öronbedövande glad kväll, serverad av inga mindre än melankolins nestrar. Härligt.
Never Let Me Down Again - LIVE

Kommentarer
Postat av: Sofia Petersson

... Åh vad avis jag är. Så längesedan man var på en riktigt stor konsert. Globen nästa kanske...?

2010-01-30 @ 01:23:56
URL: http://minayoo80.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0