Medierad flyttar

Fast inte på webben. Det är jag som flyttar. 60 mil norrut, till vår kära huvudstad närmare bestämt. Jag vet att jag inte har gett bloggen, eller er, den omsorg ni förtjänar den senaste tiden. Men det har varit medvetet, kära vänner Till skillnad från förra gången jag flyttade norröver har jag inte bara mig själv att tänka på och ta hänsyn till. Blogga är inte allt här i livet, kort och gott.

Det om det, nu är jag på plats i Stockholm, och det inte en dag för sent! Det värsta som finns är väntan. Ovissheten. Hur kommer arbetet att vara? Kommer jag trivas med kollegorna, cheferna, staden? Frågorna har de senaste veckorna varit många. Men hemma på kammaren i Malmö kommer man inte närmare svaren. Bara närmare ångesten – ångesten över att vara ovetande om framtiden samt det faktum att vara så nära men så långt ifrån.
Den ångesten förflyttar jag nu istället över till min boendesituation: vart fan ska jag bo i den här gudsförgätna staden? Men som jag brukar säga: det löser sig. Och det gör det verkligen alltid på något sätt. Jag är inte orolig.

Men vad du göra i Stockholm då din drummel, utbrister någon ouppdaterad rackare hemma framför nätburken. Och det med rätta. Jag har ju knappast flaggat för någon flytt här på bloggen. Eller, kanske ändå. Resan till Stockholm i januari var inte enbart för mitt höga nöjes skull. I början av förra månaden blev jag kallad till intervju vid några av landets största tidningar. Och en av dem nappade faktiskt.
Så svaret på frågan: Bonn-journalisten ska bli storstadsmurvel.
Vem fan trodde det för sex månader sedan.
Fortsättning följer. Ta hand om er där hemma..

Kommentarer
Postat av: Manuella

Lycka till!!!

Kramar från Malmö

2010-02-15 @ 08:07:57
Postat av: Maria

Jag är så glad för din skull att du fått arbete i sthlm men jag kommer sakna dig massor! Men vi kommer nog ändå ses ungefär lika mycket som vanligt men nu ÄR du faktiskt längre bort! Kram och tack för i lördags!

2010-02-15 @ 11:09:59
URL: http://mostlymajsan.blogspot.com
Postat av: Martin

Välkommen och kör hårt!

2010-02-16 @ 12:43:14
URL: http://thelastdetails.blogspot.com
Postat av: Agnes

Ja, vem fan trodde det för sex månader sedan?



Innerst inne visste vi nog alla det! Vi valde bara att inte låta dig veta..



Resan är inte slut än, kanske går han från bonn-journalist till bon-journalist eller vad ska det bli av den gamle galoschen? Lyckas, det kommer han i alla fall. Det är ett som är säkert!



//Din kära vän.

2010-02-22 @ 10:14:42
Postat av: Bengt

med stor sannolikhet kommer dina kollegor att håna dig, med rätta, för din gutturala dialekt, men förutom det kommer det att gå toppen!

2010-02-22 @ 18:56:08
Postat av: Marcus

grattis till det ascoola jobbet! jag är inte helt överraskad.

2010-03-06 @ 21:19:42
Postat av: Maria

Var är du? Lost in interspace eller?

2010-04-23 @ 08:34:06
URL: http://mostlymajsan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0