Trägen vinner

Ett genomgående tema bland mina vänner i sina karriärers startgropar, är att ingen egentligen har något att berätta bortsett från att man jobbar som fan. Och så är det. Även för mig - är jag inte i Trelleborg och sliter så harvar jag på det gudsförgätna extrajobbet.
Å andra sidan gillar jag att arbeta och har alltid gjort (Även om mina vänner här nere i Malmö envisas om att sprida elaka rykten om motsatsen. Jag tänker framför allt på påsen, Maria..).
Jag har liksom aldrig trivts med att gå runt och dra, att inte vara till någon nytta. Och faktum är att jag frukar arbetslöshet och ålderdom. "Vad fan ska jag ta mig till", tänker jag smått panikartat i min ensamhet när sommarlov eller längre ledigheter närmar sig. Tragiskt egentligen.
Så, jag är och förblir en arbetsnarkoman. I morgon går jag på min 22:a arbetsdag i oktober (!), och med det sagt har jag bara mig själv och kebabmannen i Trelleborg att skylla om jag skulle trilla död till golvet inom en snar framtid. Puss.

Kommentarer
Postat av: Maria

HAHA! Men påsen väger tungt Krille! Bra last!

2009-10-25 @ 19:27:06
URL: http://mostlymajsan.blogspot.com/
Postat av: Milla

Pensionärer är den mest upptagna folkgruppen. Jag tror inte det blir några bekymmer!

I värsta fall får du börja orientera. Dom har grejer hela tiden, de orienterande pensionärerna. Hepp hepp.

2009-10-26 @ 21:29:20
URL: http://camillaoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0