Lugnet före stormen

Så här har min helg sett ut. Ensam och lugn. Men låt inte skenet bedra, jag må ha varit i stort sett ensam på redaktionen under helgen men jävlar i min lilla låda vad det har jobbats. Lördagen var slö och inget hände. Det vill säga bortsett från stormen som drog in över Skåne. Men det ska mycket till innan lite stormvindar skapar rubriker i Trelleborg - The windy capitol of Sweden. Men så framåt kvällen kom uppgifter in om att kommunens jägare skjutit en lastbilschaufför i Trelleborgs hamn. "För bra för att vara sant", tänkte jag skeptiskt och ringde lite slött upp till polisen för att kolla sanningshalten i tipset. Men mycket riktigt, kommunjägaren hade varit ute och skjutit duvor i hamnen, dragit en kula genom ett plåttak som styrt om kulan rakt i benet på en litauisk lastbilschaufför. Ja jag säger då det.
Efter samtal med jägaren, som utan problem kunde hålla sig för skratt, valde vi dock mot Sydsvenskans vilja, att ställa knäcket till morgondagen (dvs att skjuta artikeln på framtiden, för er som inte är inbitna medie-nördar). Sagt och gjort, "det fixar jag snabbt imorgon", tänkte jag sturskt. Men så klockan 9 i morse när jag med sömndruckna ögon gjorde en snabb koll på webben såg jag att brandkåren Trelleriffa ryckt ut på höstens hittills största utryckning: Skånelänga totalförstörd i brand, två äldre personer förda till sjukhus.
Och så var det resten av min "lugna" söndag, polisringningar, snack med brandchefer och utgivningsfrågor med Sydis. Ingen vila, ingen ro - fan vilket spännande jobb jag har! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Det låter som en rolig helg. Fredag var rolig, sedan dess har vi bara flyttat. MINDRE roligt. Krille nästa helg får du hjälpa till och bära en påse!

2009-10-05 @ 10:33:23
URL: http://mostlymajsan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0