Avancemang

Klockan 13 prick, löd meddelandet på lappen. Då skulle jag infinna mig på Sydsvenskan på Krusegatan. Ärende: löneförhandling och kontraktskrivning med KiS (Sydis rekryteringsbolag).
Nu jävlar gäller det tänkte jag - tog på mig min mest respektingivande svid, ställde in ögonen på "death mode" och gick med bestämda steg in i mediehusets marmorklädda lobby. "Jävlar vad fult man sitter i Barcelonafåtöljer. Inte bra för min image", tänkte jag samtidigt som hon steg in i rummet. Hon. Kompetens i Skånes envåldshärskare - alla vikariers skräck och alla arbetsgivares våta dröm. Kvinnan som sägs ha dödat bångstyriga reportrar med bara blicken och som aldrig räds en fight om tidningens surt förvärvade stålar. Nu skulle hon och jag mötas på tu man hand. Brr..
Väl på plats i en om möjligt ännu mindre smickrande läderfåtölj började förhandlingarna. Och efter en vild diskussion och ett par pinsamma tystnader senare, vann jag fighten. 2 lax mer per månad i lön och en tillsvidareanställning på fickan. Dock utan garantilön, men ändå en bra bit på vägen. Hej vad det går.

Kommentarer
Postat av: Maria

Me like! Especially the part med läderfåtölje!

2009-11-19 @ 10:52:06
URL: http://mostlymajsan.blogspot,.com
Postat av: Sofia Petersson

Wohooooo! Grattis gubben. Fortsätt så, till toppen. Sen får du anställa mig.

2009-11-19 @ 20:38:34
URL: http://minayoo80.blogspot.com
Postat av: K

2009-11-19 @ 20:52:23
Postat av: K

Tack kära vänner :) nu gäller det bara att ligga i!

2009-11-19 @ 20:54:25
Postat av: Maria

Går det inte att ligga sig till toppen?!

2009-11-22 @ 14:45:02
URL: http://mostlymajsan.blogspot.com
Postat av: Kjell

Inte illa, grattis!

2009-11-24 @ 06:10:00
URL: http://www.enindiskvarld.wordpress.com
Postat av: K

Till toppen med hjälp av snoppen. Oh yeah, allt går utom nyfödda barn och tennsoldater, som någon jävla idiot en gång sade.



Tack och bock Kjellan. Hoppas att allt går bra för dig i Indien, även om ditt senaste missöde inte lät allt för trevligt..

2009-12-02 @ 00:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0