Nio dagar kvar..

.. sen är det slut - good bye Uppsala, och det är inte - precis som när jag lämnade Malmö för två månader sedan - helt utan vemod. Trots att jag ofta svurit åt Uppsala och dess invånares hurtighet, svennighet och självgodhet, gillar jag staden: sådär mysigt sömnig, fast med drag.
Hemma i Malmö väntar osäkerhet. Än så länge inget bekräftat jobb över sommaren och närmast till hands står just nu "Jöken" - en tung sommarkurs på Lunds universitet som jag kommer läsa bara för CSN-pengarnas skull.
Helst av allt skulle jag vilja ha ett kvalificerat jobb, något jag tycker inte är allt för mycket begärt efter fyra år på universitetet och dubbla examen. Eller?
Men nu är det som det är. I dessa tider får jag nöja mig om gamla hederliga Elgiganten vill ha mig i två månader. Vem fan sa att plugga skulle göra livet enklare?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror aldrig att någon har sagt att "plugg gör livet enklare" utan att det bara är något som vi studenter har antagit och intalat oss själva för att kunna stå ut och motivera oss till att klara våra tentor och färdigställa våra uppsatser.

2009-05-22 @ 15:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0