4 dagar och 21 timmar sedan..

.. var det jag skrev senaste inlägget. Pinsamt. Men det har sin förklarning - de senaste veckorna har milt uttryckt varit djupt stressande och krävande för mig. Dels har jag skrivit, pillat med, och slutligen avslutat mitt examensarbete, för att den 5e maj lämna in det för allmän sågning och beskådning. Men under tiden har jag även passat på att vara en människa, dvs jag har umgåtts med mina vänner och njutit av den icke frekventa vårvärmen.

Vad skönt att ha det ur vägen. Nu ska vi snacka nyheter, och vi börjar i Asien; vad fan är det som händer i Pakistan! För ett par veckor sedan meddelade svenska medier om att talibanerna nu endast är 30 mil ifrån att inta huvudstaden Islamabad. Inte bra, särskilt med tanke på att Pakistan är en erkänt stark militärmakt som dessutom sitter på en minst sagt ansenlig arsenal med kärnvapen. Inte bra alls faktiskt.. Inom kort ska jag försöka smyga in ett inlägg i den föga intresserade medie-skithögen vi kallar dagstidningsfären. Kanske som en kulturartikel rent av. Det hade väl varit nåt.
Håll tummarna!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0