Snack med sportchefen

På Kvällsposten finns en massa roliga människor. Vissa är medvetet skojiga, andra är bara kufar som tilltalar mina faders-moderskänslor, och är skojiga på grund av det. Men finns en man som enbart vinner respekt hos mig (även om han också är ett original på sitt sätt). Nämligen sportchef Kent Hansson.
Det som gör denna 40-talist så cool, är hans sköna, ungdomliga inställning till livet.
Till att börja med: Kent är 61 år gammal och lyfter strax under 170 kilo i bänkpress. 170 kilo. Dessutom är han gammal boxare, och har ett anlete därefter. Men det spelar mindre roll. Det som gör honom ungdomlig i mina ögon är hans inställning till allt som är nytt. Och framför allt det som rör medievärlden. Kent lovordar bloggar, Twitter, Facebook, you name it. Han avskyr farbröder som Jan Guillou som dagligen dissar bloggen, och kallar den snick snack. Det går inte hem hos 61-årige sportchefen Kent Hansson.
Kul, Kent. Ännu finns det hopp för 40-talisterna.

Läs och Lär: http://www.kvp.se/kronikorer/kenthansson

P.s Anledningen till varför jag inte postar en bild är på grund av risken att bli stämd och/eller prylad av Kent. Rätt bra klipp i de där nävarna.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0