Gammelmedier vs nya medier

Gammelmedia mig hit, gammelmedia mig dit. Jag är trött på rädslan för de nya medierna. Ja, det vill säga de "gamla" mediernas rädsla. Var inte så ängsliga och bloggkåta. Det löser sig. Folk vill köpa era tidningar, de vet bara inte om det än.
Jag tror nämligen att min generation (80-talisterna) och generationen efter, måste tröttna lite på hajpen först. Vi kommer aldrig sluta blogga, twittra eller facebooka. Men vi kommer börja köpa tidningen igen. Den är nämligen oslagbar på bussen, toa eller vid matbordet. Vi är alldeles för ängsliga för att vara utan.
Dessutom blir aldrig riktigt bra journalistik gammal. Fråga Strindberg, Hemingway eller Jolo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0