Ett enkelt val



Igår var jag och min franske vän Hervé (bilden) i Kåseberga på Österlen, och fiskade havsöring. Tanken var att komma så långt bort från vardagen som möjligt. Inte hetsa, finanskrisa eller deadlina. Bara fokusera på att hitta fesken och insupa havsluften. 
Sagt och gjort, men när vi kom tillbaka till den lilla fiksebyn och satte oss för att äta, så såg jag något skojigt som fick mig att återvända till verkligheten för en stund: På Kåseberga Fisk kan man enbart köpa Kvällsposten och Expressen. Aftonbladet ligger snyggt placerad bredvid disken och är gratis att ta för den som inte vet bättre.
Den du Jan Helin.

Jag fångade för övrigt en lax. Från land. Med havsöringsutrustning. Kanske inte så spännande för alla, men det om något förtjänar fan lite medieutrymme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0