Malmö

Cirka 60 mil från Stockholm (69 från Uppsala) ligger Malmö, Skånes pärla och Sveriges mest mångkulturella stad. Men hur vet man att man är i Malmö då? Jo, till att börja med upptäcker man snart att kebaben bara kostar 25 spänn. 25 spänn, fattar ni! Senast jag åt en kebab i Uppsala kostade den ungefär 2500 kronor.
Nej jag skojar bara, det finns ingen kebab i Uppsala..

Malmö är som sagt en mångkulturell stad full av diverse udda fåglar, Björn Ranelid till exempel..



Honom kan man med lite tur träffa på i herrgården, på Malmö stadion eller operan. Håll bara utkik efter en mörk Jaguar med den diskreta nummerskylten RANELID..




I Malmö kan man även få en rundtur i min allt för sterila American-Psycho-lägenhet. Det kräver dock inte lika mycket tur som att hitta Björn, utan mer att man är en åtta, nia eller tia och tar med sig en flaska vin av valfritt slag.

Välkomna!


Kommentarer
Postat av: Sofia Petersson

Krisstoooooffeeee'!! Vi spelade rundpingis i en sunkig källarpub på söder i går och firade Anders trettiårsfest, men vi saaaaknade dejjjj.

2009-06-06 @ 20:29:33
URL: http://minayoo80.blogspot.com/
Postat av: Sofia Petersson

Å fresten, ge mig lite tid så kanske jag å Ankan kommer ner å provar den där jävla kebaben...

2009-06-06 @ 20:30:10
URL: http://minayoo80.blogspot.com/
Postat av: S

Flaska? B som bag, b som i box, b som i bag-in-box.

2009-06-06 @ 23:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0