Kunde varit värre

I dag drog jöken (handelsrätt) igång. Första dagen i skolan och givetvis kom jag för sent, men det överraskar nog ingen antar jag. Men det värsta är att en ond cirkel riskerar att formas: klassen består av cira hundra slöa studenter och föreläsningarna hålls i en enorm hörsal. Det innebär att man kan komma hur sent som helst utan att någon varken märker det eller bryr sig. Förenat med livsfara om man som jag är patologiskt morgontrött och gärna snoozar ett par gånger extra varje morgon. Brr.

Nej, riktigt så illa är det inte. Och om sanningen ska fram så jag ser faktiskt fram emot en sommar i juridikens tecken. Det råder en skön dikotomi inom handelsrätten - inga entydiga svar men ändå alltid svar på tal. Kan bli en kul utmaning. Och ja, jag ska försöka komma i tid i fortsättningen. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Sofia Petersson

Usch. Jag ryser. Hördudu Elsa var väldigt besviken att du inte sa hej då till henne, men lämnade dock ett gulligt litet meddelande till dig. Kolla in min blogg!!

2009-06-09 @ 22:33:50
URL: http://minayoo80.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0