"Tillsammans får vi dansken på fall"

Ibland blir man extra stolt över att vara skåning, som när man exempelvis hittar denna bild av Ernst-Hugo Järegård, nationalikon och landskapsidol. Bilden av den rökande Ernst-Hugo hänger över min kollega Andreas skrivbord på redaktionen. En man som f.ö kan stoltsera med att vara ovän med Björn Ranelid. Eller ja, ovän och ovän. Det var efter en intervju med författaren som Ranelid smädade Andreas journalistiska heder å det grövsta genom att kalla honom, och jag citerar: "Världsmästare i lögn". Fattar ni. Vilken ynnest!
Jaja, vissa har det bra. Själv spenderar jag mina dagar med att kartlägga bedragaren T.J:s liv och kriminella bravader - en tung uppgift som inte sällan lämnar mig med en klump av ångest i magen när jag med tunga steg går mot Malmöbussen i decembermörkret. Men så ska det vara antar jag, ångestladdat alltså. Jag menar, hur vore det om jag gick oberörd ifrån intervjuerna med personer som under flera års tid lurats att investera miljoners miljoner i bluffaffärer. Då vore jag inte bättre än honom.
Men reportaget går bra. Cirka 15 000 tecken är jag uppe i och bakom dem ligger otaliga timmars research, intervjuer och skrivande. Kommer kännas bra att lämna ifrån sig, tills dess att han stämmer oss vill säga. Men det är ju därför ansvariga utgivare finns.
Puss och god natt vänner!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag vill också vara ovän med Ranelid. Hellre det än fjuttiga Di Maggio i alla fall.

2009-12-03 @ 01:35:39
URL: http://minayoo80.blospot.com
Postat av: K

Haha, jag tycker nog att din dust väger tungt den med, vännen. Men Ranelid, ja, då får man tydligen ljuga så att det står härliga till. Eller bara råka säga fel när man reciterar ett pratminus, för det var ungefär vad Andreas gjorde..

2009-12-08 @ 00:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0