Moment of clarity

Det finns vissa stunder i livet då jag stannar upp och verkligen känner efter. Lyssnar. Känner. Och verkligen inser.
Det kan vara tillfällen då jag äntligen verkligen fattar grejen. När polletten efter flera år trillar ner och jag slutligen ser sambandet som tidigare var fullständigt oklart för mig.
Men det kan också vara så enkelt som när jag har lite tid över och sätter mig ner för att lyssna på en gammal skiva och upptäcker ett nytt ljud, ett gömt ackord eller bara hur bra kvaliteten på inspelningen är.
Just denna känsla av att upptäcka något tidigare oupptäckt, fick jag idag. Och givetvis skedde under lyssnandet på husgurun Townes van Zandt, på min sinnessjukt vettiga stereo. Jag vet att jag tjatar om denna man, men satan i gatan vilken fantastisk artist. Och vilket fantastiskt hantverk sen.
Avnjutes bäst i min lägenhet på ett par välbyggda B&W-högtalare. Välkomna.
Townes Van Zandt – Nothin'
Townes Van Zandt – Dollar Bill Blues - Live

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0