Tips från coachen


Då var det dags att skruva på era spotify-maskiner igen barn. Och denna gång vill jag att ni rattar in "Fever Ray" (Karin Dreijer) - kvinnan och rösten bakom det suggestiva syskonbandet "The Kife". Kniven bildades 1999 och gjorde sig snabbt kända för att vara en minst sagt oberäknelig duo - 2003 vann de exempelvis en grammis för bästa popgrupp, men istället för att själva hämta priset så skickade de upp två gorillaklädda tjejer från konstnärsgruppen "Unfucked Pussy" med siffran 50 ritad på magen. Tanken med spektaklet var ett protestera mot den manliga dominansen inom skivindustrin. Ja jag säger då det.
Men nu provar alltså fröken feber solokvisten. Och hon gör det riktigt bra. Lyssna.


Kommentarer
Postat av: sofia

Fever Ray är som en mer harmonisk version av The Knife.

2009-04-15 @ 23:09:14
URL: http://sofiahornfeldt.blogg.se/
Postat av: K

Lite Laleh goes Björk..

2009-04-16 @ 11:29:35
Postat av: Camilla

Men vännen, jag har ju hört detta förut ju!

(Se, jag lydde din uppmaning)

2009-04-16 @ 20:42:35
URL: http://camillaoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0