Surt sa räven


I dag visas premiäravsnittet av "Misstänkt" på TV4. Temat för kvällen är kriminaliteten i Sydsverige, närmare bestämt i Rosengård. TV4 kan nu exklusivt avslöja hur unga män i Rosengård sätter skräck i befolkningen. Likt samhället i romanen 1984 har stadsdelen blivit ett angivarsamhälle där ingen litar på någon. Ett liv dominerat av rädsla och hot. Exklusivt material var ordet. Jag vill minnas att jag försökte sälja just denna story till SvD med flera för ett halvår sedan. Utan resultat.. 
Men jag är inte bitter, jag var ändå inte så sugen på att sitta och skriva ett djuplodande avslöjande reportage, inte alls.. sugen.. 
Surt sa räven


Kommentarer
Postat av: coffe

men det va väl själva ***. Kan dom inte se ett bra reportage när det står och sparkar dom i skrevet?



Jaja, vi som var med vet vem som var först.

2009-04-28 @ 19:10:31
URL: http://christophers.blogg.se/
Postat av: K

Tack för stödet Tjoffe. Det värmer :)

2009-04-28 @ 19:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0